klanten over flexIQ
Aan een groep medewerkers van de klant kennis overdragen m.b.t. de nieuwe wet Wtp en de consequenties ervan voor de organisatie, flexIQ mocht dit vormgeven.
Onze klant had besloten om een analyse uit te laten voeren om belangrijke pijnpunten in het gebruik van hun pensioenapplicatie bloot te leggen, er verbeteringen voor te definiëren en deze vervolgens te implementeren. Echt een klus voor flexIQ, vond de klant.
In een grootschalig implementatie- en migratietraject voerde flexIQ het projectmanagement, de data analyse en de implementatieconsultancy uit; cruciale functies om te zorgen dat de klant een nieuw pensioenadministratiesysteem in gebruik kon nemen.
Tijdens de implementatie van een nieuw pensioenadministratiesysteem
vervulde flexIQ de brugfunctie tussen business en IT. De eisen en wensen van de
business werden ‘vertaald’ en vervolgens besproken met interne en externe
applicatiespecialisten. De uitkomsten van deze sessies werden vervolgens
afgestemd met de business.
Onze klant had besloten om een nieuw pensioenadministratie systeem te gaan implementeren. De rol van flexIQ in dat grootschalige project was om de medewerkers op te leiden, de aangeleverde standaardsoftware van de leverancier te testen en de afdeling functioneel beheer te ondersteunen.
Bij een van onze klanten was de data niet volledig up-to-date. Dit had de nodige consequenties in het operationele proces, zeker in het gebruik van het automatiseringssysteem. Er werd dan ook besloten tot een opschoningstraject.